Working life after spm. Totally exhausted!

Assalamualaikum ;) Hello my dearly followers. Its been a month right I didnt update my blog. As I said in my tittle yeah im working now at secret recipe. And I already got my first salary :) Alhamdulillah and when im working it teach me what means of real tired haha and bila dapat gaji tu like always laa kan, family first laa. Give some of it to my dearly parents, belanja makan one family, belanja kakak ni satu brg, ni satu ni satu. Haa im a good little sister keenn haha puih! But nak kongsi cerita laa, bila dapat gaji tu now I feel what my parents facing after all this dorang besarkan kitorang adik beradik. Macam2 dorang bayar. When I see my parents happy face when I gave them duit kerja titik peluh aku selama sebulan kerja ni Ya Allah rasa nk nangis sikit pon ada. Sorryla emo but tahlah, without them im sure I cant be in this kind of good situation. Maybe im already lost and get involved with the bad social thinggy. I just wanna say, I thank you a lot mama and babah and love both of you to infinity and beyondd muah sikit laa haha. Okaylaaa short the stories laa eh. But cane nk short kan, I've got many to tell you all laaa. Like seriously, bila kerja, I meet many kinds of people and setiap org ada karenah dia, ada suka, ada tidak. And aku rasa tula yg buatkan aku lagi matured day by day and mula menilai org ni mcm ni dia punya itu ke ini ke. But ingat! Dont judge a book by its cover when we want to know the real personality of the person yaa guys ;)

Okay then nk habaq sikit ni, aku kerja secret at first aku jadi cake counter but then dah nk sebulan kerja tu aku ditukarkan ke floor. Tp aku tak kisah sbb jaga bhagian cake ni mmg berat sikit laa kerja dia. Like you know kan, org kata secret je. First people set mind mesti cake. So cake ni mmg kena jaga kaw kaw punya gak ar. So now aku floor dgn humairah :) At first, aku cake counter. Humairah, qushairi, luqman n kak wani floor. Abg sanny n kak azi kitchen. Nasz barista. Abe nan n Abg bukhari s.visor mmg tak usik laa. But dlm 12hb Jan centu kak wani stop sbb dia nk masuk kolej balik kan. Then 2 weeks after that, luqman suddenly stop. So tinggallah aku n humairah floor. Qushairi cake counter, nasz, abg sanny n kak azi still on their own position laa. Masa awal kerja like mcm2 jugak laa kena tegur like itu ini but biasalah nama pon kerja, so we're still searching an experience right ;) Okay then! I think thats all for now, if got new story morry in my life, im sure I will search some time for me to post it in my dearly blog okay! Much love from me for you all ;D Assalamualaikum! Takecare guys and btw, 

Im wishing you all, HAPPY CHINESE NEW YEAR GUYS AND GIRL out there! ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan